Vad drömde du om inatt?

Jag valde dig framför min familj, jag valde en framtid med dig!. Vad jag inte visste va att du va död, i samma veva som jag föll för dig så dog jag också.
Jag befann mig plötsligt i ett stort hus bland dem döda, fruktan för att inte hitta rätt blev allt större och större.
Bemötandet av dem döda gav mig en kuslig känsla av att du lurade mig in i döden, även dem döda log när jag letade efter dig i de djupaste mörker!
Jag ställer mig längst en vägg vid kanten och blickar in i mörkret i hopp om att jag ska hitta dig med blicken. 
Plötsligt känner jag en kall hand vid nacken, jag vänder mig om och känner hur glad du är över att se mig. Jag ser på dig och ifrågasätter din glädje, jag förstår inte varför jag är död? Är det för detta jag övergav min familj? Är det för döden med dig jag valde bort livet? Är det här ett spel?.... Strax så förstod jag att vägen du fick mig att välja va bara ännu ett sätt för dig att vinna, genom att döda!
Jag hade nu fastnat i mörkrets djup, det finns ingen återvändo, jag är död!


Jäklar vilken dröm!!!  Jag vaknade upp me kalla kårar och fattade inte varför jag hade en så konstig dröm. Vem va den här killen som dödade mig, varför minns jag inte hans ansikte...Kan jag ha drömt om det här pga mitt examensarbete som ska handla om hedersmord? Jag satt igår kväll och läste fadimes tal inför riksdagen året innan hon blev mördad.... Kan det vara därför jag plötsligt drömmer något sånt här??..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0