Vissa saker är bara menat att hända!!


 Är det rätt att föra in ett barn i våra i liv utan att ha en fullbordad familj?.
Är det fel att
vara egoistisk och behålla ett barn även fast alla odds säger emot?
Är det okej för en kvinna att välja bort ett barn, att göra slut på ett liv som precis börjat pulsera inom henne.
Har inte ödet en mening med allt, är inte vissa saker menat att hända? Bör man inte acceptera det som är kommen och låta det ske. Sens när är ett mord okej?.

Jag kan förstå varför vissa väljer abort när dem inser att det finns en stor risk att fostret som dem bär på kommer födas med funktionshinder, eller dö under utvecklingen i modern, jag kan även förstå varför en kvinna väljer abort om hon har blivit våldtagen.
Vad jag inte förstår och inte ser som en ursäkt till att göra abort är dem andra faktorerna som t.e.x att abortera ett barn pga att man inte har en fullbordad familj, eller ekonomiska skäl samt religion, dessa är inte rätt enligt mig!! Vi är olika, därför tycker vi även olika, men att säga att man kan leva och inte se något fel i den typen abort är sjukt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0